Jag är fri jag har sonat...

Kl 10.46 idag avslutades mina tyska studier på TUM. Känslan är en blandning av lättnad av att vara färdig och det ödesmättade i att detta är slutet på en mycket spännande tid fyllde mig där jag stod utanför tentasalen. Runt omkring mig var stämmningen minst sagt på topp. Flera tyskar hade laddat med medhavd öl som nära nog var slut innan den hunnit ut ur salen. För egen del är firandet relativt återhållsamt. Imorgon ska jag och Tommi göra sista vandringen i alperna för den här gången. Så det blir en tidig kväll.

Jag nöjer mig nog med dessa korta ord för idag och låter mitt tyska avslutningsepos vänta till den verkliga avslutningen. Än är det några dagar kvar som Münchener och mitt nattduksbord är fyllt av vita små postitlappar med vad jag vill göra innan jag embarkerar tåget på onsdag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0