Framtungt

Oavsett om något är framtungt eller baktungt känns det som ett motstånd. Med tanke på mitt bloggnamn så får ordet framtungt representera min studiesituation just nu. Idag är det ganska precis 7 dagar kvar till nästa tenta som handlar om Finita Element Metoden för strömningsmekaniska beräkningar. Resterande 2 tentor är jämnt fördelade med i storleksordningen lika mycket pluggtid därefter. Rena lyxen jämför med många andra som har flera tentor på samma dag. Problemet är bara att komma igång. Det var nog länge sedan jag var så omotiverad att plugga. På något sätt är det i min kroppsliga och själsliga rytm sommarlov just nu och då ska de enda böcker man doppar näsan i vara av obildande kiosklitteraturskaraktär. Nåja nu får det vara nog med beklagande för denna gång. Solen skiner äntligen efter de senaste monsunregnen. Vattennivån i Isar har för övrigt stigit en meter och vattnet har antagit en brunfärgad karkatär och det luktar bonde om det. Det räcker således med ett normalt luktsinne för att räkna ut var problemen med övergödning av sjöar börjar.


Trafikstockning medför visst rensbehov

Nu ska jag hugga in på mitt nyinköpta bröd och ta trädgården i besittning. "Work were you want" som ett känt teleföretag hade som slogan för några år sedan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0