Tillbaka

Nu har jag varit hemma i snart 2 månader och München känns förvånande långt borta. Helt borta är det dock inte då allehanda påminelser dyker upp såsom oktoberfestbilder på Facebook, meddelande om outhämtade paket och sist men inte minst tentaresultat. När det gäller tentapunkten visade det sig att allt inte var som jag trodde. De två sista resultaten rammlade in i veckan och min prognos visade sig vara omvänd. Jag klarade optimeringstentan och bommade reglertekniken. Således blev slutresultatet från München att jag fick en tenta underkänd, men det får väl anses ingå i ett utlandsår som bevis på att allt inte var plugg.

Just nu sitter jag hemma och väntar på ersättningsbussar för gröna linjen där tydligen signalsystemet kraschat helt och i värsta fall inte kommer igång på flera timmar. Att jag missar morgonens föreläsning i Matematisk staistik känns föga ledsamt och syslolös är jag hursomhelst inte direkt. Livet som student på farkostteknikprogrammet med inriktning mot marinasystem innehåller få tentor, i princip inga, men desto mer inlämningsuppgifter och krav på aktiv närvaro. Det tar med andra ord mycket tid men är samtidigt utvecklande och framförallt väldigt roligt.

Mitt bloggande har lite saknat inspiration den senaste tiden och jag har ännu inte bestämt om jag ska fortsätta eller lägga ner. Besöksstatistiken talar dock för en fortsättning då det är minst ett besök på bloggen varje dag trots mer än en månatlig tystnad, vilket ju är glädjande. Vem du än är håll ut det kanske kommer en fortsättning :-)

Kommentarer
Postat av: Christiane

Spännande att läsa din blogg. Jag har lite upplevt det omvänt. Jag är tysk men just nu i Sverige och jobbar som tysklärare. Lycka till!

2009-01-20 @ 18:14:22
Postat av: Anonym

Tack för din kommentar och kul att höra att dina upplevelser är liknande fast omvänt. Jag har även hört samma sak från andra tyskar som varit i Sverige. Hoppas du får en fortsatt fin tid i Sverige!

/Torvald

2009-01-25 @ 20:42:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0