Nachtkonsum

Det sägs att uppfinnare går en osäker framtid till mötes eftersom att allt som rimligen mänskligheten kan behöva redan är uppfunnet. Optimisten kanske hävdar att så inte är fallet, men eftersom jag nyligen läste att en färsk undersökning visat att pessimister lyckas bättre i sitt värv så sällar jag mig till den senare skaran. Det finns dock ingen anledning att deppa ihop för det. Man kan ju ta två existerande uppfinnigar och utav det få ut något nygammalt torts allt. Ett exempel på detta är att man tar en loppmarknad och kombinerar det med öl och korvförsäljning och lägger hela rasket under bästa krogtid d.v.s. en lördagkväll mellan kl 19 och 01. Låter kanske galet, men här i München hade vi faktiskt en sådan i lördags. Det var knökfullt och en minst sagt skön stämmning. Jag blev lite sen dit så tyvärr blev det inga större fynd. Ägnade min begistning åt att planera för hur man skulle göra ett liknande jippo i Stockholm tills jag plötsligt kom att tänka på byråkratin för att få servera en öl, så helt lätt vore det inte. Det är väl lika bra att låta bli, pessimister lyckas ju trots allt bättre...

image15




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0