Måndag i München

Katten Gustaf är en egentligen föga sympatisk figur. Han är lat, korpulent, cynisk, överdrivet förtjust i lasagne och framförallt så hatar han måndagar. Om man bortser från Lasagnen helt raka motsatsen till mig  med andra ord.  Normalt sett gillar jag måndagar.  Det är starten på något nytt  och man kan se fram emot  allt man har planerat. Ungefär som en nyårsafton en gång i veckan.  Denna veckan är dock undantaget som bekräftar regeln.  Trots dagens strålande solsken känner jag ett inbyggt motstånd mot att ta tag  i det som behöver göras. Eftersom jag avverkat ett par tyska kurser i planering och kvalite. Vill jag ändå visa att jag lärt mig någonting. Så därför dänkte jag illustrera min måndag med en liten checklista, naturligtivis i punktform och ni kära läsare får här en sumering i halvlek.

1. Skriva prov - check!
2. Inte gräma sig över ev dåligt resultatet - check!
3. Inte reta sig på tyskars behov av kvantitet - svårt
3. Äta lunch i Mensan - check! ( schnitzel Gordon Bleu, endast 3 euro inkl alles)
4. Träna - oklart! räknas cykling till tunnelbanan?
5. Ta tag i nästa ämne - segt!
6.
Städa mitt rum - strax!

Nog med tråkig checklista. Jag ser med glädje att jag fått några kommentarer på mina inlägg. Tack Ronny och CJ, dessutom på tyska, briljanters! Ska nog ta och göra ett inlägg på tyska någon gång tror jag.

an auf hintern in neben unter vor zwischen wiedersehen
Torvald



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0