Livet e gott

Vad kallas den vind som uppstår då centrifugalkraften är i balans med Coriolliskraften? Frågan är en av de jag kunde som rinnande vatten innan jag gick in till Docenten, men nu står det still. Pinsamm tystnad och snilleblixtarna lyser med sin frånvaro. Första ordet är något som vi förknippar med mattematik säger Docenten. Pang bom jag kommer ihåg det, Gradient vind. Bra säger han och noterar rätt svar. Riktigt så illa var det inte på alla frågor. Jag kunde nog 60-70 %, men resten fick jag rätt skojiga hintar till. Jag blev med marginal godkänd, men måste dock nöja mig med att bli sämst i klassen. Nu var vi dock bara tre så en tredje plats är ju inte helt fel det heller.

Summasumarum har jag nu klarat av 2 prov. Återstår gör 3 skriftliga varav nästa är först om knappt 2 veckor. Dagen till ära fick det bli halvtidsfirande med en kall Tegernsee och Pastasallad i Bade-Baden stol samtidigt som jag beundrade solnedgången och den frid i sinnet som närhet till vatten ger.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0