Uppåt väggarna gult

Med vissa spår av valborgsfirande i traditionell svensk mening (exklusive eld) ägnades gårdagen åt husligt arbete. Inte i bemärkelsen städning, diskning eller matlagning utan en "extreme bathroom makeover". Äcklig mintgrön och flagnad vit färg blev medelhavsgult och vitt med lite färre flagor. Ett manngrant arbete med ett mycket synbart och fint resultat. Ganska slående vad lite färg kan ge för förändring.

Annars är det rätt skönt med långhelg. Trots söndagskänslor är det ännu nästan 3 dar till måndag och massor med tid till rekreation och nöje. Nåja allt är inte frid och fröjd. Idag ska jag ta itu med mitt just nu mörkaste moln på himmelen; att jag ännu saknar ett semesterarbeit. Det är ett mindre vetenskapligt projekt som är en förutsättning för att jag ska kunna börja fyran nästa år och slippa bli kvarsittarare.

Jag ser särskillt fram mot söndagen då WG:t med lite tur och skicklighet från undertecknad kan föräras ett råddjur till hushållet. Dock inte som husdjur utan snarare som en perfekt inledning på grillsässongen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0