Vad är det som händer

Jag har varit rätt frikostig med att dela med mig av mina halvdementa misstag. Man brukar ju säga att den smarte lär sig av andras misstag den dumme av sina egna. Tyvärr verkar jag ha anamat den senare varianten. Senaste tabben skedde för ett par veckor sedan egentligen, men uppdagades under fredagens lunch när midsommarafton kom på tal. Jag hade egentligen tänkt mig att åka hem denna helg och under inrådan från min bättre hälft som absolut hävdade att midsommar var sista helgen i juni bokat en resa hem. Om det nu finns någon mer än jag som fortfarande tror att midsommar är sista helgen i juni detta år så är det som dom säger i "fem myror är fler än fyra elefanter": fel! fel! fel! fel! Citat från Wikkipedia:
"Midsommardagen infaller i Sverige sedan 1953 alltid på den lördag som ingår i perioden 20-26 juni. Tidigare inföll midsommardagen alltid den 24 juni, på Johannes Döparens dag"

Nåja vad är väl en midsommar i Sverige, det kan ju regna, sillen kan vara slut, gräddfilen härsken, men så kan den ju också vara alldeles alldeles ... Nåja, det får bli midsommar i München. Trots allt finns ju IKEA som en räddare i nöden och fiskmåsar finns kring Isar så lite skrgårdskänsla ska man väl kunna skapa i alla fall.



Kommentarer
Postat av: Ronny

Jag är iallafall glad att du blir kvar! Jag är oclså lite sugen på att hitta på ett smeknamn som antyder på dina misstag, förslag?

2008-05-22 @ 13:46:17
URL: http://ronnyimunchen.blogspot.com/
Postat av: Torvald

Det hörs ju på namnet Missommar att det är något man lika gärna kan vara utan.

2008-05-27 @ 10:04:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0