Jag hade en dröm

Det sista steget mot fulländad språkintegration är nu avklart. Jag vaknade imorse och insåg att jag just drömt på tyska. Drömmen i sig var rätt konstig. Jag drömmde att jag ofrivilligt var på ett tyskt värdshus och blev påtvingad massa mat från en buffe. Även om drömmen var på tyska så upplevde jag det som att jag inte förstod ett skvatt och framförallt oroade jag mig för vad det skulle kosta i slutändan. Som tur var vaknade jag innan notan kom och kunde i lugn och ro nypa mig i armen och inse att jag fortfarande var svensk. Stärkt av denna arla insikt begav jag mig till köket för att tillreda dagens portion "Haferschleim".

Jag har numera återigen en fungerande kamera. Dagens bild får bli gårdagens solnedgång över Isar.


image16

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0