Nässlor och Hüttengaudi

Jag har knappast kunnat undgå alla solskenshistorier från Sverige de senaste dagarna. Tyvärr har jag inte förrän nu kunnat matcha dessa. Igår kom värmen med 20 grader och ljumma vindar. Idag ska det bli ännu varmare. Tyvärr  får Baden-Baden stolen i trädgården vänta. Det är ju måndag och  på programmet står föreläsning i icke linjära finita element metoden.

Helgen bjöd annars på ännu en topptur. Denna gång i Küfstein som ligger i Österrike inte långt från tyska gränsen. Lite molnigt väder, men annars väldigt behagligt. Dessutom rena restauranggatan. Det fanns inte mindre än tre Hütter på vägen upp. Till min stora glädje hittade vi stor mängder späda nässlor och jag kunde bidra med en gourmetupplevelse i form av nässelsoppa till middagen. Tyskarna ser mig nog lite som en blandning av akademiker och grottmänniska från Sverige. Att man vet vad en blåsippa är och att nässlor går att äta samt skillnaden på en korp och en kråka är ingalunda självklar kunskap har jag noterat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0