Torvalds ofullbordade

Efter ett par dagar hemma känner jag mig nära nog fullständigt återanpassad och integrerad i det svenska samhället igen. Min Brütning försvinner så schakta. Jag blir inte längre förvånad av att höra svenska talas på gatorna och reagerar inte längre tankemässigt med reflexmässiga tyska instämmanden som Genau! och Passt Schon! på frågor. Att handla mat på helger och kvällar är inte längre en stressig planeringsfaktor utan snarare en medborgerlig rättighet. Länge leve söndagen som konsumerandets dag och inte kyrkans. Undrar om Gustav Vasa insåg vad han gjorde för konsumtionen när han hängde på Luthers dörr...

Nu undrar ni som har koll på mig vad detta är för ett konstigt inlägg. Jag ska ju faktiskt enligt plan vara tillbaka i Tyskland vid det här laget. Jag kan lugna er med att planen håller. Jag är faktiskt i München. Vad som inte håller är däremot mitt bloggande. Det första stycket är därmed hämtat från en av mina tidigare påbörjade ofullbordade inlägg. Det var tänkt att bli ett rappt inlägg om hur mycket bättre det är i Sverige. Kanske jag insåg att det inte är så eller också kom något emellan vad vet jag.

Vi hörs snart igen, om ni vill och jag hinner

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0