Snart så

´Nu är det verkligen inte långt kvar. Idag har jag flängt runt halva stan på jakt efter allt från betyg till ölglas och kräftor. Under kvällen har jag sedan packat merparten av mina saker och som förväntat var det mer än jag trott. Det kommer bli två stora och en liten, tämligen svällande ryggsäckar som gör mig sällskap på tåget.

Imorgon blir det ytterligare lite flängande och sedan avslutning i WG:t för de närmast sörjande. På menyn står kräftor som jag låtit specialimportera från Kina via en svensk tämligen välkänd firma. Samma firma tillhandahåller även allehanda kryddiga drycker, vilket säkert lär behövas om man tolkar kräftpressens recensioner för detta år. Men de är i alla fall vackra att se på de små röa djuren.

Ber att få återkomma med rapport om hur kinesiska kräftor sålda av svenskar smakar i Tyskland. Är det måntro det som kallas världshandel?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0