En sak till...

Kom på en sak till. Jag fick en länk av en kompis som jag uppmanar er alla läsare att flitigt besöka och vidarebefodra. Det är en sida där någon kläckt den lysande iden att hjälpa folk som ligger "risigt" till.

Den finns att se på http://www.freerice.com/index.php . Det hela går ut på att du får ett ord på engelska med 4 alternativ, varav ett är en korrekt synonym. Efter ett par ord känner programmet av vilken nivå du är på och anpassar sedan nivån efter ditt resultat. Varje gång du svarar rätt skänks en summa motsvarande 20 gram ris till UN world foods program. Det hela bygger på intäkter från reklam som visas i en liten banner under orden.

Tycker detta är en lysande idé. Samtidigt som du drar in pengar till välgörande ändamål förbättrar du din engelska. Mycket bättre än att titta på filmer på Youtube eller läsa trista nyheter som ändå inte stämmer på Aftonbladet.se...

Vilken nivå når du upp till. Själv har jag för närvarande mitt rekord på level 25...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0