Glatt

För att haka på mitt väderavslut i förra inlägget kan jag meddela att Lützendimman frös till is och gav hela Englischer Garten ett för alla cyklister förädiskt glasskikt. Det blev kort sagt glatt. Tyvärr var det nog det enda "glatta" som fredagens morgon bjöd på. Den tidigare aviserade tentan gick inte så lysande. Jag får nog förbereda mig på min första femma. Dessvärre betyder betyget 5 inte samma sak som i Sverige. Orsaken till det kan man ju spekulera i, för mycket bayerskt öl, internetsurfande, virituella segeltävlingar mm. Men faktum är nog att orskaen var att den modelltenta som Herr Proffesorn gett ut mest var ett villospår. Frågorna på tentan var av en helt annan art och dignitet än jag hade förberett mig för. Nåväl får väl begära förnyat förtroende med en muntlig tenta senare.

Eftermiddagen blev betydligt trevligare då jag och Ronny begav oss till Deutsche Museum. Detta av teknikhistoria sprängfyllda hus grundades i början av 1900-talet och är så stort att man lär behöva ett par dagar för att titta på allt. Vi var där 2 timmar och han bara med hela fartygs och halva flygavdelningen . Nu kanske det ska tilläggas att vårt teknikintresse kanske är något över genomsnittet, men det är ändå kort sagt enormt stort.

Ikväll ska vi ha fest i huset. Vi har förberett en stor brasa i trädgården och ska grilla Marshmallows och dricka Rombål. Bränslet består av en blandning mellan knykta kvistar (tyskland har ingen allemansrätt) och lite gamla uttjänta möbler som vi under kampsportliknande former slagit sönder :-). Kameran är laddad så jag hoppas kunna återkomma med lite skojiga foton.

GMY
Torvald

P.S. För er som inte vet vad GMY betyder så kommer det från andra världskriget. Då kunde inte Ubåtar angripa varandra och följdaktligen förekom att britiska och tyska ubåtar utbyte signaler mellan varandra i all sjömansmässig vänskaplighet. Tyskarna skickade då GMY (Got Mit You) Britterna svarade då MYT Mit Yuo Too) D.S.

Kommentarer
Postat av: Twinkle Trixabelle

Hehe...synd du...:(

2008-02-16 @ 22:21:51
URL: http://twinkletrixabelle.blogg.se
Postat av: Vän av ordning

Ubåtar under andra världskriget kunde i allra högsta grad angripa varandra, däremot inte i övervattensläge där dessa signaler utbyttes.

2008-09-07 @ 03:49:26
Postat av: Torvald

Tack för kommentaren, alltid lär man sig något nytt!

2008-09-07 @ 20:37:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0