Lördag

Ekorrhjulet snurrar på och dagen ägnas huvudsakligen åt plugg inför måndagens stundande tentamen i grundläggande numerisk beräkning av turbulent strömning. Ämnet är ingalunda lätt, men kursen är rätt översiktlig och det handlar mest om att förstå hur det fungerar och vilka begränsningarna som beräkningarna medför. Vi är dessutom bara 3 kursdeltagare och våran proffesor är en gammal rätt avslappnad typ så det ska nog inte vara några problem. Han är mycket pedagogisk och mån om våran förståelse. Dessutom gillar han ordspråk så det är inte sällan man kan luta sig tillbaka och bara njuta av språkliga fyndigheter. 

Som vanligt skiner solen och dagens kaffe avnjöts på trappen till mitt underbara hus med floden Isar och hurtiga motionerande tyskar som sällskap.

Emellanåt slits jag från mina böcker för en liten internetrunda eller lite chattande. För en stund sedan fick jag en kul videolänk från en kompis på KTH, som jag bara måste dela med mig av.

http://www.youtube.com/watch?v=5Fqpp-IAXF0&feature=related

Tyskar är som sagt inte riktigt kloka, men nu vet jag var deras framgångar inom bilindustrin har sin grund.

Bis gleich

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0