Storm och mirakel

Undrens tid är inte förbi. Jag fick nyligen reda på mitt första skriftliga tentaresultat. Tentan var ämnesmässigt ganska lätt och handlade om övergripande grundläggande företagsekonomi. Däremot var tentadesignen av typen multiple choice där ett eller två utav tre alternativ kunde vara rätt. Jag kunde ämnet bra, men formuleringarna vred om det hela till att mera bli ett språktest för mig. Betyget blev "imponerande" 3.7 vilket är detsamma som att näsan ovanför vattenytan, men inte mer. Skönt är det hursomhelst att kunna sätta bock framför 2 / 8 tentor.

Imorgon ska jag bege mig till Österrike för att återigen göra backarna osäkra. Fast denna gång består nog egentligen inte hotet mot övriga skidåkare av en vinglig svensk utan av en analkande storm som sägs vara den värsta på över ett år här i Tyschkland. Men men vi får väl se hur det blir. Det brukar ju finnas gott om små "kneipen" kring backarna och gulaschsoppa med Weisbier är ju inte helt fel det heller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0