Ze Germans goes nuts

I söndags drabbades vi München av ett rekord i klimatförändringarnas tecken. Nåja, kanske inte drabbades utan snarare välsignades lite beroende på hur man ser det. Ett högtryck parkerade över södra TYskland och temperaturen steg till 21 grader Celcius vilket är det högsta registerade temperaturen någonsin för Februari i München. Som rubriken antyder fick detta också följden att i princip hela München valfärdade till Englischer Garten för att lapa sol och avprova picknick filtar. Så gjorde också undertecknad. Tillsammans med några svenska kompisar lyckades vi hitta en liten fläck att avnjuta medhavd matsäck i T-shirt och med uppkavlade ben. Detta i Februari...

Igår genomgick jag min första muntlga tentamen. Så här i efeterhand kan jag konstatera att det underlättar, även om det är lite pinsamt när man inte kan svara på en fråga direkt. Jag skulle nog själv givit mig med tvekan godkänt, men proffesorn verkade nöjd och sa att betygen skulle ligga mellan 2 och 1 vilket är detsamma som 4 och 5 i vårat svenska system.

Dagen skulle enligt planen avslutats med en lugn resa med navet i det tyska kommunikationssytemet Deutsche Bahn till min syster i Stuttgart. Som vanligt var jag ute i alldeles för god tid. Jag hittade spåret relativt snabbt och redan 20 min före avgång kom tåget. Lite tidgit var min tanke först, men men det är väl bara att tacka och ta emot. Så jag gick ombord och tog plats. När tåget 5 min senare avgick insåg jag mitt misstag. På grund av viss ouppmärksamhet och disträa tendenser hade jag gått på tåget till Salzburg och inte till Stuttgart. Efer byte vid Ostbahnhof och språngmarsch från S-Bahn värdig en firiidrottare missade jag mitt ordinarie tåg med 3 min. Fick fixa ny biljett och blev  32 euro fattigare. Leasson Learned: Tyska tåg går aldrig för tidigt och aldrig försent, dom går punktlich...

Kommentarer
Postat av: Cj

haha!! starkt jobbat PG:)

2008-02-27 @ 00:18:56
URL: http://diddan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0