Hej och hå

Förra veckans prov gick precis så bra som jag kunde förvänta mig och lite till. Det verkar helt klart som att muntliga prov betyder bra betyg. Tyvärr kan jag inte tillgodoräkna dem när jag kommer hem. Det optimala är således ett godkänt. Taktiken är att det oftast räcker ganska långt att se glad ut och dra ut på de svar man kan och be dem förklara lite bättre med språkliga ursäkter när man inte kan. Oftast säger de då halva lösningen.

Helgen bjöd på spansk restaurang och spontant besök i Stuttgart. Imorgon ska jag återigen utsättas för förhörandets ädla konst. Det är Doktor Trääpple (Holzäppfel) som ska grilla mig i virvelteori. Den här gången har jag inte lika bra koll så det blir ovanstående strategi som gäller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0