Bråda dagar

En exponentiellt växande hög med skolarbete, planering av midsommarfest för dryga 50-talet svenskar samt fotbolls EM gör att dygnet börjar kännas kort. Som tur är har jag viss imunitet mot den senare febersjukdomen som tycks ha drabbat Europa. Det verkar faktiskt i mitt fall som att kronisk inflamation i bollsinnet har positiva biverkningar mot sportfeber. Paradoxalt, abnormalt eller bara logiskt, inte vet jag. Dock så har jag bestämt mig för att se alla svenska matcher och nu hade dom ju turen att vinna så ännu kan jag inte avföra den punkten från mitt schema.

Annars så har WG:t denna vecka förärats med en hund, närmare bestämt en Irländsk Setter vid namn Lucca. För att stjäla en känd ingress till en svensk roman, så "kom han som ett yrväder en aprilafton..." . Egentligen var det dock en måndag men ett yrväder det är han. När det vankas promenad förvandlas hallen till en röra av hund, skor, damm och nedrivna artefakter. Allt detta akompanjerat av ett skall som inte lämnar någon sjusovare oberörd. Hursomhelst är det kul med en hund, men ganska bra att ha en under kortare perioder. Tillräckligt för att man ska njuta fullständigt av det, men också tillräckligt för att inse konsekvenserna av att ha djur. Det perfekta djurägandet helt enkelt. Har ni behov av hundvakt vet ni med andra ord att jag alltid ställer upp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0