Helg

Ännu en intensiv helg är förbi och jag sitter nu på min kammare och summerar den lite för mig själv i väntan på att mitt något försenade sömntåg ska anlända. I fredags serverades brakmiddag till mina gästande studiekamrater, Ronny och CJ:s ära (de fick ta med sig ingredisenserna själva :-)). Köttfärsbiffar med potatis och gräddsås samt rabarberpaj med vanlijglass till efterrätt anrättades under glada hejarop tillsammans med ett svalkande glas Rose. Smarrigt och svenskt kan jag lova er. Apropå rabarber så kan jag meddela alla språkintresserade att uttrycket "att lägga rabarber på något" som beteckning för att stjäla inte existerar i tyskan. Även om jag gjort mitt bästa för att införa det så befarar jag att det dröjer innan uttrycket blir allom bekant.

För att göra en lång historia om resten ev helgen kort så bestod den av ett mycket lyckat besök hos släktingar i Heidelberg och Frankfurt. Båda städerna har sin charm och jag måste säga att Frankfurt har ett oförtjänt dåligt rykte. Den staden är definitivt mer än en fruktansvärd flygplats.

Nu närmar sig tåget, men innan jag slutar så kommer ytterligare en liten vardaglig naturbetraktelse som uppföljare till kråkjakten. Mitt hus är som sagt en mer än väl mogen 100 åring med avsaknad av ventilation och att sova utan öppet fönster vore olidligt. Dessvärre är öppet fönster och lampor en dålig kombination ur knottsynpunkt. Ibland kommer dock hjälpen när man minst anar det. I det hörn där min skrivbordslampa står har en spindel etablerat sig mycket strategiskt. Jag tror dock jag överlåter vidare spinnande på den tråden till min nyfunna lilla vän och kryper till kojs istället.



Kommentarer
Postat av: CJ

det var det värt!!!

2008-06-02 @ 21:08:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0