Miljömedveten eller this is the begining of the end

Nu har jag definierat början på slutet. Det vill säga slutet på min period i München och början eller snarare återupptagandet av att vara hemma. Detta definieras av att jag nyss bokade min hemresa. Den kommer i tidens tecken helt miljöriktigt gå med tåg och inledas den 13 augusti kl 06.52 på München Hauptbahnhof och gå via Hamburg och Köpenhamn för att sedan avslutas kl 23.40 på Stockholms Central. Det är faktiskt ganska faschinerande att man kan färdas landvägen med tåg från München till Stockholm på 17 timmar för ca 700 kr. Anledningen till attt jag valt tåg är främst att jag fruktar problem med övervikt på flyget och då syftar jag inte på min egen figur. Även om det är ansträngande att släpa massa saker så har tågen ännu ingen viktbegränsning på bagage. Dessutom är det ett trevligt sätt att resa på och jag kan i lugn och ro reflektera över var jag varit och vart jag är på väg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0