Lättnad

Nu sitter jag här på mitt rum och blickar ner mot Isar där man kan ana en tilltagande sjögång i den kraftiga,men ändå ljumma västvinden som sveper över München. Nåja tilttagande och tilltagande från 1 cm till kanske 3, men ändå relativt sett mycket. Gräsänderna har det inte lätt. De måste kämpa mot både motström och sidovind för att hålla sig på plats. Tur för dom att det råder strängt jaktförbud i parken och undertecknad är rätt nöjd med sina polisiära kontakter för den här månaden för det är ingalunda några magra änder det är frågan om...

Har nu gått i mål efter mitt tentamaraton. Det började den 28 januari och slutade idag den 12 mars kl 10.25. Har skrivit sammanlagt 8 tentor och vet att 3 av dem är godkända. Nu återstår bara den nervpirrande väntan på alla andra resultat. Det har överlag gått hyffsat, men känslan säger att jag nog inte klarat allt. Är hur som helst skönt att ha det avklarat. Samtidigt drabbas jag av en liten tomhet. Kan dett månne vara så att jag fått en släng av Normalmstorgssyndromet efter 6 veckor som gissaln i det tyska skolsystemet. Oavsett vilket så börjar nu ett välförtjänt lov på 4 veckor. Nåja lov och lov. Ska mest vara ledig men har också lite saker att fixa på KTH så rena sötebrödsdagar är det inte frågan om. På lördag kommer Anni och vi stannar här över påsk och sen bär det av hemmåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0