Hmmm

Från västfronten intet direkt nytt kanske sammanfattar de senaste dagarna ganska bra. Solen skiner och studierna fortsätter i sin makliga takt. Igår var jag och pratade med en handledare om ett ev Semesterarbeit. Han var gästforskare från Libanon och mer än lovligt pratglad. Jag höll på att aldrig komma därifrån.Temat var intressant, men nog lite för svårt och framförallt tidskrävande. Imorgon ska jag träffa en annan handledare och se vad han har att erbjuda.

Ett av dagens projekt var annars att växla in min sedan september växande myntförmögenhet. Hemma kan man göra det så gott som överallt. I München går det på ett ställe, Deutsche Bundesbank. Med min cykel lyckades jag efter lite velande hitta rätt. Banken var ett fortliknande komplex en bit från centrum. För att komma in måste man gå genom en sluss och därinne väntade en vakt beväpnad med en revolver som till och med skulle fallti Clintan i smaken. Först fick man ta sina mynt och gå till Herr X som räknade mynten med en apparat från slutet av sjuttiotalet. Denna apparat spottade ut ett kvitto som försågs med dubbla stämplar och underskrift. Glad i hågen tog jag mitt kvitto på 25 Euro och fick sen ägna en kvart åt att köa till nästa Herr Y som sedan betalade ut pengarna. En dryg halvtimme senare stod jag välbehållen utanför fortet och kunde bege mig till Universitetet.

För övrigt så sköt jag en råbock på söndagens vakjakt. Ganska odramatiskt, men kul. Går inte in på några detaljer och skippar foton. Vill ni se blod och död föreslår jag filmen "bad taste".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0