Problems

Har fortfarande finte ått tag i ett rimligt Semesterarbeit. De som jag hittat som skulle passa min profil kräver alldeles för mycket jobb. Jag skulle nog greja det, men till priset av att mitt starkaste minne från München är min dataskärm. Känns inte värt det så med lite tur och svensk flexibilitet kanske jag kan göra det hemma nästa vår istället.

Nu är batteriet i min dator som tur är snart slut. Så nu blir det fortsatt plugg i biblioteket innan det är dags för torsdagens höjdpunkt, föreläsning i Virvelströmmar i natur och teknik med doktor Trääpple. Vi går igenom allt ifrån lågtryck till badkarsvirvlars rotationsriktning. Visste ni förresten att om det inte fanns turbulens så skulle bara ungefär 2 flygplan i månaden kunna landa säkert pga det virvlar som bildas. Turbulensen gör att de löser upp sig på ca 30 -45 s istället för runt 15 dagar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0