Så enkelt var det

Helgen i München har bjudit på strålande sol och full sommar. Det bästa av allt är att den inte är slut än. Tyskarna har inte som svenskarna låtit sig luras på en fast helgdag till förmån för en till veckodag flytande nationaldag, som ändå ingen bryr sig om att fira. Nåja ledig är jag både idag och imorgon.

Hade besök av Anni i helgen. Vi var båda dagarana på utflykt i Bayern. I lördags vandrade vi i bergen kring sagoslottet Neuschwanstein och i söndags besökte vi Bayerns största sjö Chiemsee där det finns en kopia på Versailles. Detta slott byggde Bayerns sista kung Ludvig den II som en hyllning till sin franske namne den så kallade solkungen. Det blev tyvärr lite dyrt så han hann bara kopiera huvudbyggnaden och inte ens med den blev han klar. Men det som blev klart är desto överdådigare.

Jag har också testat att låsa in bilnyckeln till våran hyrbil i bagageluckan. Ingen imponerande handling ute i ödemarken. Desto mer imponerande är dock Tysklands motsvarighet till motormännens riksförbund,  ADAC. Ett telefonsamtal, en halvtimme senare och dryga tusenlappen fattigare så var nyckeln ute ur bilen. För alla er som vill veta hur man gör inbrott i en bil utan att det syns på mindre än 5 min kan jag mot en mindre avgift lära ut hemligheten. Som smakprov erbjuder jag en utrustningslista. Man behöver 2 blodtrycksmanschetter, en kil av trä eller plast, lite tejp och en lång ståltråd. Kan iofs vara bra att ha en gul ADAC jacka också för att inte väcka onödig misstänksamhet.

Kommentarer
Postat av: Nisse

Kanske kan få en privatlektion nån gång? =)

2008-05-22 @ 15:16:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0